Ο Φιλέλληνας Ελβετός Fred Boissonnas είναι ο πρώτος ξένος φωτογράφος που περιηγήθηκε τόσο πολύ στον ελληνικό χώρο, από το 1903 και για περίπου τρεις δεκαετίες αργότερα.
Ταξίδεψε από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη και τον Όλυμπο και από την Ιθάκη ως το Άγιο Όρος. Περιηγήθηκε, φωτογράφισε, έγραψε. Το έργο του, πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα. Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.
Το έργο του Φρεντ Μπουασονά, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα, αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην Ελλάδα.
Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία. Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ' αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες.
Ταξίδεψε από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη και τον Όλυμπο και από την Ιθάκη ως το Άγιο Όρος. Περιηγήθηκε, φωτογράφισε, έγραψε. Το έργο του, πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα. Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.
Το έργο του Φρεντ Μπουασονά, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα, αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην Ελλάδα.
Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία. Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ' αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες.
Μετσοβο,1913
Μέτσοβο, στη βρύση, 1913
Κοκκινόπουλο, Ελασσόνα, 1913
Λαγκάδια Αρκαδίας, 1903
Αμοργός, γυναίκες, 1911
Το μάζεμα της ελιάς στην Πρέβελη Κρήτης, 1911
Μακεδονία, λίχνισμα, 1911
Μύλος στην Μαρώνεια, 1911
Άνδρες και σκυλιά στο δρόμο Πρέβεζας Ιωαννίνων, 1913
Όλυμπος, καταυλισμός κτηνοτρόφων, 1914
Μακεδονία, φρουρός σε φυλάκιο, 1913
Καστρί Πρεβέζης, Ιερέας στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο εκκλησιά, 1913
Ζεμενό Κορινθίας, ο Fred και ο Daniel τσουγκρίζουν τα ποτήρια με τους οδηγούς των ζώων τους, 1903
Μετέωρα, ανάβαση του FRED BOISSONNAS με το καλάθι, 1908
Καβαλάρι Ζαγορίου, παλικάρι, 1913
Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903
Όλυμπος, το «ΠΑΝΘΕΟΝ», 1914
Γιορτή στο Γαστούρι Κέρκυρας, 1903
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911
Ανδρίτσαινα, εσωτερικό σπιτιού, 1903
Κλεισούρα Καστοριάς, εσωτερικό αρχοντικού, 1911
Δελβινάκι Ιωαννίνων, πρόκριτοι, 1913
Οικογένεια στο Ζεμενό Κορινθίας, 1903
Ζεμενό Κορινθίας, η οικογένεια του ιερέα 1913
Παραμυθιά, οικία Ρίγκα, 1913
Μεσογέφυρα Κόνιτσας, χωρικοί 1913
Γαστούρι Κέρκυρας, στην πηγή της αυτοκράτειρας Ελισάβετ, 1903
Ακράτα, αυλές, 1903
Άθως, η μονή μεγίστης Λαύρας, 1929
Μετέωρα, το μαγκάνι, 1908
Ζεμενό Κορινθίας, οικογένεια ιερωμένου, 1903
Κρήτη, οι αδελφοί Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, 1911
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911
Κρήτη, Ομαλός, 1911
Φιλιάτες, εξοχή, 1913
Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, 1913
Το γεφύρι της Άρτας, 1913
Κερκυραίες στην έξοχη, 1903
Κρήτη, προαύλιο σπιτιού, 1919
Παραμυθιά, 1913
Έδεσσα, 1908
Άνδρες στο δρόμο της Ανδρίτσαινας 1903
Παραμυθιά, κρεοπωλεία, 1913
Ανδρίτσαινα, αγορά, 1903
Αθήνα, οδός Ερμού 1920
Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1920
Άποψη της Ακρόπολης από το Θησειο,1920
Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη, 1903
Παρθενώνας, 1908
Κηφισιά, 1920
Πάργα, 1913
Ιωάννινα, η λίμνη με το κάστρο, 1913
Αθήνα, Πλάκα, 1920
Οδοιπορικό στον Άθω, 1928-1930
Οδοιπορικό στον Άθω, 1928-1930
Άθως, μονή Βατοπαιδίου, 1929
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου